Att vänta

Tar lite paus från miljö och hälsosnacket.
 
Hur mycket tid lägger vi egentligen på att vänta, för att inte tala om längta.
Njutningsfullt tidsfördriv?
 
"Ta ut glädjen i förskott, annars kanske det inte blir någon glädje alls" - eMIL Jensen
 
 På tal om glädje.
 
Kom in på någon f d "big brother" spinn-of-fest-supa-sig-full-festa-reality-whatever dude på fejan. Du vet. Klickar på någon, sen dennes kompis, och dennes kompis osv osv. (Målet med den övningen är oklar).
Hur som helst. Har ett dilemma vad det gäller resorna med temat "supa-kröka-festa-kn*lla" mycket-mest-intensivt-hela tiden. Jag är ju inte sugen för fem öre att åka på en sådan resa, har inte varit och kommer nog inte bli heller. Men ändå känner jag emellanåt att "Fan, det där borde jag lätt göra". Lite såhär:
 
 
Lite så.
 
Men ah, sen ser jag ett överambitiöst träningspass på youtube och känner ändå att det är roligare att svettas med folk på ett gym, på stranden, eller någon annanstans där folk kan svettas ihop. (?)
 
Just det. Glädje.
 
Jag kan bli lite förbannad när folk längtar mycket till något som händer väldigt långt fram att det är så sjukt mycket tid som går åt till att bara längta ihjäl tiden. Detsamma gäller de som har ett jobb år ut och år in som de bara "fördriver tiden" på. Oförmågan att se sig själv från en någerlunda objektiv synvinkel. Ah.
 
Är väl äntligen fri från förkylningen snart. Imorgon blir det gymmet iaf. No matter what!
Spola fram till 06.00 om du inte har tid att se hela.
 
 
 
 
 
Godnatt.
 
 
Standard-blogging | |
Upp