Svar på kommentarer

Tack P och F för kommentarerna.
 
  • Visst är det så att vi behöver bli många enskilda konsumenter innan vi gör påverkan på etablissimanget.
Det som förbryllar mig är att istället för att tänka "Jag ska bli en av de som förändrar" så tänker gemene man istället instinktivt "Vad spelar det för roll vad jag gör, jag är bara en".
 
Visst är det så att varje individs vilja att göra gott inte skall ta över "livet". Precis som nämnts kommer det mycket "måsten" från media, jobb, kompisar och allra mest från oss själva. Alla får se till sig själv och känna efter vad som betyder något.
 
För mig drar sig miljöintresset över hela livet och jag försöker bara gräva mig längre ner i det där djupa hålet för varje dag som går, för det är min väg till självförverkligande - som det känns nu.
 
För andra räcker det kanske med att tänka på vad det är för gifter vi stoppar i oss via maten och de kemikalier vi gnuggar in oss med i duschen. Ett medvetet val för vår egen hälsa borde vara något som engagerar alla, tycker jag. Medan jag såklart förstår att miljö-frågan i stort kan vara en överväldigande puck att ta till sig.
 
  • Michael Wiehe var det såklart som framförde "Flickan och Kråkan" - Tack för påpekandet.
 
 
Släng gärna fram lite kommentarer, stora som små, om ni tänker, tycker eller funderar över något.
| |
Upp